15 Şubat 2017 Çarşamba

Sosyal Medya Annesi

 Elim değmişken bu konuda da söylemek istediklerim var.Hatırlarsınız bir iki ay önce meşhur internet annelerinden bir bayan (ben kendisini tanmıyorum ama yazısında özellikle belirtmiş) sosyal medya anneleri adına tüm annelerden özür diledi.

 Açıkçası ben her iki taraf muhattabı da değilim.Sosyal medya olayına Japonya'da bir Türk anne ismiyle başlamıştım ama hiçbir paylaşımımda çocuğunuza onu yedirin, bunu giydirin, şöyle yapın böyle edin demedim.Hatta annelikle ilgili pek paylaşımım da yoktu.Diğer yandan, anne olmamla birlikte hem annelik hem de sosyal medya tecrübesizliğimden birkaç meşhur anne takip etmişliğim var ama "bu ne yaw" deyip oradan kaçmayı akıl etmem uzun sürmedi.Şu an sadece uzman kişiler var listemde.

 Ne diyordum muhattap değilim.Amma velakin bende mi sorun var böyle herşeye muhalif bilemiyorum ama beni bu özür rahatsız etti.Muhattaplar adına.

ÇÜNKÜ

Bahsetmediği şeyler, göstermediği kısımlar yüzünden annelere yaşattığı yetersizlik hissi için özür temalı kaleme aldığı yazısının yarısından çoğu "Ben geldiğimde buralar heeep otluktu" ile başlayıp, "Ben herşeyin içinde vardım,hepsini biliyorum" ile devam edip, "Evimde yatılı bakıcı,üç gün gelen yardımcı vardı.Ben süt sağmaktan başka birşey yapmıyordum.Söylemeyi unutmuşum" ile bitiyor.

 Ben eğer sosyal medya anneleri lafıyla evde yulaf öğütemediğim için kendimi yemiş bir anne olsaydım, bu özür için mutlu olabilir miydim yada içimde kalan yetersizlik hissinden kurtulabilir miydim bilemiyorum.Kurtulan oldu mu onu da bilmek istiyorum açıkçası.Yani hanımefendinin bütün yapılması gereken ev işlerini başkasının halletmiş olması, evinin işini de yapmak zorunda olan kadının yulaf öğütememe gerçeğini değiştirebildi mi? "Hmmm peki kadının yardımcıları varmış, o zaman benim çocuğum organik yulaf yemese de oluyomuş" mu diye düşündürdü? Yoksa aksine olmayan imkanları yüzünden öğütemediği yulafın yanına bir de kadere mi lanet etmeye başladı? Kafamda deli sorular...

  Yanlış anlaşılmasın.Hanımefendinin bunu bilerek yaptığını hiç sanmıyorum.Aksine samimiyetine yürekten inanıyorum.Ama bu içinde yaşanılan kültür etkisi işte.Farkında olmadan yapmak.Onun için nacizane eleştirim.Eğer içten bir özürse maksat "Anne sütünü arttırmakla ilgili ahkam kesmiş ve binbir yöntem önermiş olabilirim ama yine o yöntemleri uygulamak için bütün gün evde sadece süt sağdığımı başka bir iş yapmadığımı söylemeyi hiç akıl edemedim.” yada ''Yine çocuk psikolojisi, eğitimi, okul seçimi ile ilgili kafanızda bir sürü “ideal” peyda ettiysem kusura bakmayın. O ideallerin kimisi sizin için mümkün değildi” gibi cümleler kullanmak yerine " anne olduğumda sizler gibi herşeyi doğru mükemmel yapmaya çabaladım.Çabalarken de kendimi takdir etme, bunu size de gösterme, takdir edilme ihtiyacı duydum.Farketmeden bir ego gelişti.Fakat size kendi doğrularımı yansıtırken tüm annelerin aynı imkanlara ve koşullara sahip olmadığını düşünemedim.Benim yardımcım vardı, belki bazılarınızın da.Yada anneniz vardı yanınızda ama bazılarınızın da hiç kimse.Yada bazılarımızın imkanları çok genişti bazılarımızın dar.Bu hiç birimizin eksik yada fazla anne olduğu anlamına gelmezdi.Çünkü anne olmanın en büyük süper gücü çocuklarımıza verdiğimiz sevgiydi." diyebilirdi mesela.Tercih etmemiş.

 Uzun lafın kısası, bu yazıyı okuyan ve isimli anneleri takip eden birçok anne var biliyorum.İsmi olan tüm annelerin zaten imkanı var.Yardımcısı da var.Özel okul seçecek lüksü de yulaf öğütecek zamanı da.Başka türlüsü olsa çocuğunun vaktinden çalar, nasıl olacak? Allah daha çok versin.Hatta keşke mümkün olsa herkese versin.Ama olmuyor işte.Onun için gene takip edin (iyi hissettiriyorsa ) ama kendinize ideal anne aramayın bence.Çünkü kendi çocuğunuza en ideal anne sizsiniz :)


4 yorum:

  1. BEN DE ÇALIŞAN VE BEBEĞİ 50 GÜNLÜKKEN İŞE BAŞLAMAK ZORUNDA KALAN BİR ANNE OLARAK ZAMAN ZAMAN KENDİMİ KÖTÜ HİSSETİĞİM OLDU. HALA DA ONA AYIRAMADIĞIM ZAMAN OYNAYAMADIĞIM OYUNLAR İÇİN ÜZÜLÜYORUM. YAPACAK BİŞEY YOK KEŞKE HERKESİN İMKANLARI EL VERSE BEBEĞİNİ KENDİ BÜYÜTEBİLSE

    YanıtlaSil
  2. SÜPER eline sağlık duygucum. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar harika olunur...
    Gerçekten... Anneler kutsaldır. Benim annem kardeşimi doğurdu 1 gün yattı, ertesi gün işe... Yeri geldi ben baktım 5. sınıfa giderken, yeri geldi kendisi iş yerinde (mağaza sahibi) yer hazırlayıp orada baktı. Kimseye güvenemedi. Güvendiği birini bulduğunda o bakmaya başladı ve çocukcağzın ilk dişini ilk yürüyüşünü ilklerini görme fırsatını kaybetti. Ne oldu? öyle böyle büyüdü bu çocuk. Annelerin hakkı ödenmez. Asıl süper imkanları olmamasına rağmen çocuğunu aldırmak yerine dişini tırnağına takıp çocuğuna bakan anne. Sevgisini bütün samimiyetiyle veren anne. Anne gibi anneler siz çok yaşayın. Çünkü devir öyle oldu ki millet artık sırf sosyal medyada meşhur olmak için çocuk yapar oldu. Bu konu çok geniş uzatmayayım. Maşallah bırakayım. Bugün de Meyra ya yerimize sımsıkı sarılın, koklayarak öpün. Sevgilerle :)

    YanıtlaSil