27 Temmuz 2016 Çarşamba

Bebe’yi Adam Yerine Koymak yada Koymamak?

 Güzel bir hafta sonu.Öğlen vakti karnınız acıktı.Bir lokantaya girdiniz.Garson sizi kapıda karşıladı.”Buyrun Efendim! İKİ KİŞİ misiniz?Şu tarafa buyrun.”
 Valla gayet güzel kibar karşıladı.Bir tuhaflık yok yani.Eşiniz,siz bir de kucağınızda henüz gözü açılmamış iki aylık bebeniz var ama belli ki o ne bir sandalye kaplayacak, ne de bu restoranın leziz yemeklerinden faydalanabilecek.Öyleyse iki kişiyiz doğrudur.
 Ben böyle düşünürdüm.Ya da düşünmez,hiçbir tuhaflık görmeyerek geçip yerime otururdum.Ta ki Meyra doğduktan 2 ay sonra,O’nu kucaklayıp,kızımla başbaşa bir öğlen yemeği kaçamağına çıkana kadar.Restorana girdim.Garson kız kapıda karşıladı.”Buyrun efendim.İki kişi misiniz?Şöyle geçin.Bu tarafta daha rahat edersiniz.”
 Benim yüzümde hafif bir sırıtak ifade.İçimden “Hehe iki kişimi.Sayılır.Bir buçuk hehe.”
 Hayır efendim!Niye buçuk olacakmış!Kız haklı!Onun da benimki kadar kocaman bir canı var.Üstelik kız O’nu adam yerine koymakla kalmıyor,O’na öncelik tanıyarak,anne kız rahat oturacağımız yeri gösteriyor.Ama bize öğretilegelmiş olan buçukmuş yarımmış mantığındaki kafa,  o anda dank etmiyor işte..
 Doğumdan sonra eve bebeğin aşı takvimidir,kontrolleridir ANNEnin yada BABAnın okuması gereken bir sürü içi dolu zarf geliyor.Üstünde ne yazıyor biliyor musunuz? “Sayın Meyra A...” Velisi falan değil.İçindeki kağıtların da üstünde veliye dair birşey yok.Evet çünkü onlar Meyra’nın..
 Türkiye’de de bu böyle mi bilmiyorum.Eğer böyleyse beni düzeltin.Ama  küçücük bebeyi her anlamda bir birey olarak görmek,bana kalırsa bu ülkeyi yaşanılacak yer kılan en önemli etkenlerin başındadır.Buçuk değildir,yarım değildir O.Sen sus küçüksün değildir..Bu ülke mükemmel çocuk yetiştiriyor demiyorum.Yanlış anlaşılmasın.Benim gözüme görünen eksik veya yanlışları da yazacağım.Ama bu ülke küçücük bebeyi İNSAN yerine koyuyor diyorum.
 O kadar ki;geçen gün posta kutusunda bir borç ihbarnamesi.Allah Allah!Üstünde de Sayın Meyra A......! Allah Allah Allah Allah!Noluyo ya??? 🙂Meyra’yla havuza gidiyoruz her cuma.Ödemesi otomatik banka talimatı.Ama bizim diğer odemelerle tarih farklı olunca babamız ödeme yapılması gereken hesaba para koymayı unutmuş.Çekememişler tabi.Meyra’ya öde diyorlar.  :)))))  Ehehe evet burada birazcık ipin ucunu kaçırmışlar sanırsam.Sayınlar senin olsun.Borçlar bizim gülüüüüm!  🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder