28 Temmuz 2016 Perşembe

İntihar

Aslında bu konuyu “Tren“in içinde yazacaktım ama unuttum 🙂 Bi de söz vermiştim kusura bakmayın..Acele yazınca böyle oluyor.Ama bir taraftan iyi olmuş çünkü bu ayrı bir yazı konusu.
Japon milletine azıcık ilgisi alakası olan herkes ne kadar çok intihar vakası olduğunu duymuştur.Ne biliyoruz mesela?”Harakiri”?? Hani böyle onursuz bir durum oldumu gururlarından göbekleri deşiyorlar.
Tamam doğrudur ama o eskidendi..Şimdiki intihar konusu çok başka çok acı..Anlatayım..
Öncelikle 2014 yılını bulamadım ama 2012 yılında kayıtlı intihar vakası yaklaşık 27.800kişi!!!!!!! İnanabiliyormusunuz? En çok 40~60 yaş arası ama asıl şaşılacak şeyi söyliyim mi? Bu sayının içinde ilkokul çocukları da var..
Yahu ufacık çocuk niye intihar eder..Ne bilir intihat etmeyi..Hani insanın hamurunda bir kıskançlık ve kötülük var ya,işte o sebep..”İjime” diyorlar burda.Üniversitede bol bol kompozisyon konumuz olurdu.İngilizcesi de “bully”.Bazen sırf ezmekten zevk almaktan çocuklar toparlanıyor.Birini kurban seçip onunla dalga geçiyorlar.Sadece bu bile büyük psikolojik soruna sebep olur ama dahası,kitaplarını yırtıyorlar.Dolabını böcek dolduruyorlar.İtiyorlar kakıyorlar.Çocuk ya iletişim kopukluğundan ailesine söyleyemiyor.Yada gururundan.
Bazen kurban seçilen çocuk çok başarılı,her hangi bir konuda çok yetenekli yada yabancı ve özenilen olabiliyor.Bunun sebebi de kıskançlık tabiki.Çocuktur deyip geçilemeyecek durumda olayın boyutu ama Allah çocuklarımızı bunların büyüyüp de ilkel duygularını dizginleyemeyenleriyle de karşılaştırmasın.Her yaşta tehlikeli..
Geçen gün eşim “ijime”nin Türkçesini sordu.Yok dedim.Var mı?Bilemedim.Ama bi dönem oyuna alınmama,azıcık grup dışı kalma filan olsa da bu kadarı yok değil mi?Benim zamanımda yoktu.Umarım hala yoktur..
Konumuza dönelim.İntihar.Peki nasıl intihar ediyor bu insanlar?Elbette ilaç içeni,kendini asanı vs var.Her yerde olduğu gibi.Ama işte burası trene bağlayacağım yer.Trenin önüne,yani raylara atıveriyorlar kendilerini.Kesin çözüm…Tövbeler olsun…Ve üstünde intihar edilen hat saatlerce duruyor.Özellikle işe gidiş geliş saati oldumu felaket.insan yığını oluyor.10 dakikada gidebileceğiniz iş yerine dolambaçlı yoldan 1 saatte ulaşabiliyorsunuz filan.Ben bile kaç kere denk geldim.Kendini atanı gözümle görmedim ama defalarca bindiğim hat intihar yüzünden durdu.”İnsan vücudu ile ilgili kaza” diyorlar anonsta..
Bu arada bir intihar vakasında dünya aksaklığı bırakın,tren şirketine dünya zarar!E bakmışlar önüne gelen kendini trenin önüne atıyor,bir ceza koymuşlar.Ölene değil tabiki ama intihar ettinmi,arkanda kalan ailen ölene kadar tazminat ödemek zorunda öyle diyim.Ha bundan sonra azalma oldu mu bilmiyorum.Bitmiş değil onu biliyorum. Demekki Japonlar bu konuda sorumluluk hissetmiyorlar.Yada yakını olmayan mı atlıyor bilemedim.Ne varsa yine küçük beyinlerde var..Meşhur hikayedir.O günkü ödevlerini bitirip de atlayan oluyormuş…
İlla intihar edecek olması gerekmez.Psikolojik yıkımlardan korunabilmeleri için,çocuklarımızın her derdini paylaşabildiği anne babalar olabilmemiz dileğiyle..Hayatı sevin ki onlarda sevsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder