27 Temmuz 2016 Çarşamba

Japonya'da Babalar Bebeler

Genelde kocamı merak ediyorlar.Gerçi ben size geçen “Japonları nasıl bilirsiniz“yazısında anlattım.Japon kanından olup da Japon titizliğinden eser olmayan kocamı.O’nu anlatsam şimdi pek genelleme olmayacak. 🙂 Onun için ben size Japon erkeklerinin çocuklarıyla ilişkisini,evdeki baba olarak rolünü anlatmaya çalışacağım biraz.
 Japon erkeği bir kere çok çalışır.İşine aşık olmasa da,var gücüyle çalışan kendine aşıktır!! İşten çıkar,boynundaki kartını çıkarmaz.Öyle gelir evine kadar.Çalışan,işini mükemmel yapan,yorulan,didinen babadır O.Sorumluluk hissi had safhadadır!
 Buraya kadar şaşırmadığınıza eminim.Ama bu pestili çıkasıya kadar zevkle çalışan babalar,tatil günü oldumu kendilerini çocuklarına adarlar.Banyo konusunu zaten biliyorsunuz.Ama gezmeler mesela.Bizde tatil günü oldumu ailecek dışarı çıkma,bir yerlere gitme olur genelde.Başka türlüsünü kocalar istemediğinden değil belki ama aklımıza gelmez hani.Japonya’da ise ailecek gezmeler olsa da,hafta sonu yollarda kangurusuna bebesini koymuş yürüyen,tek başına bebek arabası ittiren babalar dolu.Parklar,oyun kafeleri baba çocuk dolu olur.Bu arada anne ya rahat rahat evinin işini yapar,ya kendine vakit ayırır.Türkiye’de yok demiyorum yanlış anlamayın ama yolda yürürken böyle 3,5 baba görme imajı yok pek benim kafamda.
 E peki niye böyle oluyor ki.Yurdum erkeğinin neyi eksikki..Amaaan kuzum biz ataerkiliz tabi.Yok yok Türk erkeğinde iş yok! diyeceğim sanmayın. 🙂 Her ne kadar gavur ellere varmış olsam da, şimdi durup dururken çamur atmayacağım yurdum erkeğine 🙂 Çünkü bence hiç onların suçu değil bu durum.Çünkü ailesel yapı konusunda çok farklı değiliz Japonlardan.Onlar da temelde ataerkil.Baba para getirir.Dediği dediktir.Anne çocuk bakar falan..Temelde diyorum çünkü etkileri hala olsa da şu an tabiki durum çok daha modern.Neyse.Öyleyse niye?
Ben kendimce bulduğum sebepleri sayacağım size.
1)Japonya’da bebişin gelmesine bir iki ay kala,kocanızı da alıp ya doğum yapacağınız hastanenin yada oturduğunuz belediyenin,anne baba olmaya hazırlık eğitimine gidiyorsunuz.Sadece 1 derslik.Gitmezseniz arkanızdan kovalamıyorlar tabi ama benim tanıdığım herkes gidiyor.Burada doğumla ilgili tüyolar da olsa da, asıl amaç kocalara hamileliğin,doğumun,doğumdan sonra bebek bakmanın ne kadar zor birşey olduğunu azıcık hissettrmek.Mesela babalara hamile tecrübesi.Şöyle birşey ↓  🙂
Bu göbek benim göbeğimden çok daha ağırdı ama azıcık abartının kimseye zararı olmaz 🙂 Bu göbekle baba çamaşır asıyor,çorabını giymeye çalışıyor mesela.beceremiyorlar ha 🙂
Hadi bi fotoğrafta fazladan.İyice havaya girmiş kocam :)))) Bu fotoğrafları koyduğumdan habersiz bu arada 🙂 
 Nasıl hazırlık ama??? Ha bu eğitime giden bütün kocalar inanılmaz anlayışlı ,yardımcı, mükemmel koca mı oluyor,o ayrı tabi.Ama büyük bir adım bence.
2)Gelelim ikinci tespite.Babalara sadece annenin değil, babanın da anne olmasa da çocuğun her türlü ihtiyacını karşılamasının doğal olduğu mesajı!İşte şu aşşağıdaki fotoğraf benim bittiğim an! ↓
Henüz çok yaygın değil bu tuvaletler ama varlar!!!Darısı güzel Türkiyemin başına!🙂
 İşte bu iki nokta gibi daha birçok şekilde toplumsal olarak kolaylık sağlanıyor babalara dostlar.Babaya da çocuğu alıp gezdirmek düşüyor.
 Ama bizim babaların (en azından büyük çoğunluğunun diyeyim) böyle olamamasının 3. ve en büyük sebebi ne biliyormusunuz? Ey ben de dahil tüm Türk kadınları!!!Bırakmıyorsunuz ki adamlar çocuğa baksın! 🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder