27 Temmuz 2016 Çarşamba

Japon Mutfağından Bebek Menüsü

Şimdi çiğden bi balık alıyosunuz.Üstüne soya sosu…Şaka şaka 🙂Japonlar da bebekten başlamıyorlar çiğ balık yemeye. Ben Meyra ek gıdaya başladığında Türkiye’deydim.Sonra Japonya’ya döndük.Ama açıkçası yakınımda küçük bebeği olan arkadaşım da olmadığından,burada da Türk ek usulu ek gıdaya devam ettik.

 Sonra sonra Japon usulu ek gıdaları da öğrendim fakat yine Türk usulu kolayıma mı geldi,Meyra’ya yedirmeye cesaret mi edemedim bilmiyorum.Öyle bi ondan bi bundan devam ettik.Çok şükür Meyra da yemek seçen bir bebek değil.

 En sonunda hepsini harmanlayıverdim 🙂 Bunlardan bol vitaminli favorilerimden olan bir tarifi sizinle paylaşmak isterim Japon yemeklerinden udon yapacağız.Udon kalınca ve uzunca bir çeşit eriştenin, malzemeli ya da sade (sosu var tabi) yapılmış çorbası.Makarnalı çorba gibi bişey.Kolay olduğundan ve kışın insanın içini ısıttığından evde de bol bol yapılıyor.Udonu nereden bulacaksınız tabi dimi.Bizim yandaki markette var ama biz annanemizin el yapımı eriştesiyle yapmayı daha uygun görüyoruz 🙂 Onun için erişteniz olsun yeter 🙂

İçinde 1 yaş öncesi bir bebeğin de yiyemeyeceği birşey yok.Malzemelerin yumuşaklığını büyüklüğünü,hatta içeriğini bebeğinize göre ayarlayabilirsiniz.

Gelelim tarife↓

JAPON USULU SEBZELİ BALIKLI ERİŞTE

Hep göz kararı olduğundan miktar yazamıyorum kusuruma bakmayın.Ama siz benden daha güzel ayarlarsınız eminim 🙂


Malzemeler;


Brokoli
Havuç
Turp
Kereviz sapı
Yağsız bir balık (Biz kolyoz koyduk)
Erişte
İsteğe göre soya sosu

Yapimi;


Sebzeleri küçük küçük kesip suyun içinde haşlıyoruz.Biraz yumuşayınca yine küçük küçük kestiğimiz balık parçalarını atıyoruz.(kılçıkları çıkararak tabiki).En son da eriştelerimizi atıyoruz.Biz suyun içine azıcık soya sosu katıyoruz.Siz isterseniz domates suyu koyun.Ya da limonlu terbiye de olur kanımca.


Piştimi tamaaaam.↓



Bizimkinin suyu biraz az oldu bugün.Bebeğiniz çorba seviyorsa daha sulu yapabilirsiniz.Afiyet olsun 🙂

1 yorum:

  1. Ablacim cok guzele benziyor bir denemek istiyorum evde 😊😊 böyle kolay güzel tarifleri kendiniz için yaptığınızda paylaşırsaniz ucundan cok guzel olur😊❤

    YanıtlaSil