27 Temmuz 2016 Çarşamba

Japonya,Teknoloji??

E madem uyuyamıyoruz.Yazalım o zaman biraz.Sabahtan beri kafamda kelimeler uçuşup duruyor.Bu konuyu çok anlattım Türkiye’de yazmazsam olmaz. 🙂
Eğer Japonya’ya gelmişliğiniz yoksa, hatta birisinin evine misafir olmuşluğunuz yoksa,Japonya’yı uzaktan biliyorsanız,bu konuda yanılgıya düşenler tarafında olma ihtimaliniz yüksek.Çünkü bizde Japonya dedinmi akla teknoloji gelir,elektronik ürünün sağlamlığı gelir,en süperi en iyisi gelir.Doğrudur.
 Yalnız durum böyle olunca Japonya’daki evlerin içi de böyle süper teknolojik aletlerle dolu,acayip rahat herşey,böyle parmağını şıklatıyosun perde açılıyo falan yanılgısına da düşmek anlaşılabilir tabi.Sizi hayal kırıklığına uğratmak istemem ama işin aslı hiç öyle değil dostlar.
 Şöyleki çamaşır makinelerimiz soğuk suyla yıkıyor mesela.Öyle sizinki gibi kırkbin tane ayarı yok.Sıcak suyla yıkayanı yok mu?Var tabi ama bir mağazada 30 model çamaşır makinesi varsa 2’si bilemedin 3’ü sıcak suyla yıkar.O da dünya paradır.Zaten kimse o kadar sıcak suyla yıkamak istemez.Alanı çok azdır.Neden istemediklerini bilmiyorum ama Türkiye’ye beni ziyarete gelen bir arkadaşım çamaşırını yıkarken,mümkünse soğuk,değilse olabilecek en düşük ısıda çalıştırmamı istemişti.Annemin makinede afedersiniz en üst model 😀 Uzay gemisi gibi mübarek.Tık çıkarmıyo yıkarken.Yıkanıyomu harbiden yahu diye kontrol ediyorsun öyle.Ama Caponu memnun edemedi işte.Çünkü soğuk yıkamıyo arkadaş!En düşük 30muydu neydi hatırlamıyorum şimdi.Caponu memnun edeni şöyle birşey 🙂 Not benim makinem 😀 ↓
Doğrudur.Üstten kapaklı 🙂
Sonra saç kurutma makinesi,ütü falan da öyle son model değil.Sizinkilerin yanında annanem modeli kalır.Genelde evlerde bulaşık makinesi yok mesela.Benim de yok.Yer yok zaten ama olanın da hatta gittiğim en zengin en kocaman evlerin en iyi bulaşık makinesi şöyle birşey mesela ↓
Ne kadar büyük görünüyor ordan bilemiyorum ama üç tabaklık öyle söyliyim.
Evimde fazla teknolojik alet olmadığından başka da birşey gelmiyor aklıma 🙂ama en teknolojik neyin var derseniz,düğmeye basınca buharlanmayan banyo aynam diyeyim.  :))) Gerçi ondan da vardır sizde 🙂  He bir de düğmeye basınca ısı ayarıyla kendisi dolan ve sen kapatana kadar ısıyı o ayarda tutan kuvetim olsun hadi.Ama hergün kuvete giren millet bular.Olsun o kadar da.
E peki niye böyleki.En iyisini yapmıyorlar mı?Niye biz teknolojini göbeğinde cefa çekiyoruz anacım?
 Düşündüm.Ben kendimce iki sebep buldum.Evler üçük falan yer yok tamam da asıl neden o değil bana göre.Tabiki bunlar benim görüşümdür.Japonlar ne düşünüyor bu konuda bilemiyorum. 🙂
Şimdi birincisi Japonlar tutumlu millet.Incık cıncık hesabını yapıyor.İllaki herşeyin en iyisini alma zorunluluğu hissetmiyor.Parasını biriktiriyor.Evine teknolojik alet dizeceğine Hawai’ye tatile gidiyor adam.Valla bence çok güzel yapıyor.E öyle olunca da piyasada arza talebe göre mal oluyor.
 İkincisi ve en önemli farkımız olsa gerek..Gösteriş meraklısı değiller..Zaten ev gezmesi diye birşey yok da,gelen olsa bile O’nu en pahalı koltuklara oturtup,O’na en son model ev eşyalarını gösterme ihtiyacı hissetmiyorlar.Kimse kızmasın bizde şu gösterişçilik kabuğundan sıyrılmak için bildiğin bilinçli çaba sarfetmek gerekiyor.Hepimizin içinde var.Kana karışmış lanet 🙂 Şöyle söyliyim ki bu ülkede kimde para var bilemezsin.Öyle övünmezler.Geçen gün televizyonda bir program izledim.Paralı erkeği nasıl tanırsın diye 🙂 Saatinin ve cüzdanının markasındanmış 🙂 Bizde 1km uzaktan yürüyüşünden tanıyabilirsin bence 😀Tamam tamam paralı erkekler hepiniz değil,kızmayın 😀
 Ya işte böyle.Azıcık halime acıyın dedim.Yani Japonlar size teknolojik.Benim evde durum budur 🙂 Hadi bakalım şimdi şikayet etmeyin de gidin bulaşık makinenizi doldurun,(yemek yaparken bir taraftan yapmadıysanız),ben bulaşıkları yıkarken bi kahve yapın kendinize de için bakem.Hade!

1 yorum:

  1. Japonya ile ilgilenen,kendi imkanlarıyla japonca öğrenmeye çalışan, manga çizimi ile uğraşan nasip olursa eğitimimin bi kısmını orda görmeyi düşünen mekatronik mühendisliği öğrencisi olarak bloğunuzu zevkle okuyorum, çok güzel samimi şekilde yazıyorsunuz 😀😀

    YanıtlaSil