28 Temmuz 2016 Perşembe

Japonya'da Çalışmak 3.Bölüm

 E ırk çalışkan olunca 3 sayfa yazı kapladı.Anca…Bu sefer bitiriyorum 🙂 Nerede kalmıştık?
 Öncelikle şunu söyleyeceğim.Ben genellemeler yapıyorum.Yada kendi çalıştığım şirketi anlatıyorum.Elbet Japonya’nın irili ufaklı bütün iş sektörlerinde durum aynı diye bişey yok!Ama orada olmayan birşeyler var.Bundan bahsediyorum.
 İşte bunlardan birisi fazla mesai.Tamam orda da var canım. 🙂 Ama ben gerçekten fazla fazla fazla fazla mesaiden bahsediyorum!Şirketin sana “duuuuuur!” diyor.Ama sen öyle bir gazlanmışsın ki duramıyorsun.Var mı böyle birşey? 🙂
 Mesela benim çalıştığım yerde iki ay üst üste fazla mesai saatin 60’ı geçmişse tıpış tıpış psikoloğa gönderliyorsun! Mecbur!Benim tabiki böyle bir deneyimim olmadı. 🙂 Ama giden iş arkadaşıma sordum “Hiiiç.İyi misin?Neden o kadar çok çalışıyosun dedi.Yoo iyiyim ben dedim.O kadar.”dedi.İyi olmayanı tipinden anlıyorlar tabi o ayrı.
 Peki neden böyle bir uygulamaya gerek duyuluyor biliyor musunuz?Çünkü bu ülke de ÇALIŞMAKTAN ÖLMEK diye birşey var.Mecazi değil! “Karoshi” diye bir hastalık.Arayın internetten.Japonca terim.Japonca karakterlerle “çok-çalışmak-ölüm” diye yazılıyor.Fazla fazla mesai,uykusuzluk,iş stresi ve muhtemelen dengesiz ve az beslenme vs yüzünden uykuda pat diye kalbi duruyor insanın.Bazen beyin kanaması falan da geçirebiliyormuş..İşte bunu önlemek için.
 Bu durumun sebebi sadece çalışmayı sevmek,çalışmadan duramamak, sorumluluk duygusu vs değil tabiki..Bir de malesef hırs var..Ortalamanın üstünde büyük bir şirkette çalışıyorsanız,fazla mesai ücreti yüksek.Hatta bazen temel maaş düşük,fazla mesai ücreti yüksek oluyor.Yani çalıştıkça kazanıyorsunuz..Gerçi sebebi ne olursa olsun.Herşeyin fazlası zarar.İnsan çalışmaktan ölürmü ya 🙁 Ne için çalışıyorsun zaten?Ha iş kazasında ölür,üç kuruş için maden altında ölür,onlara alışkınız da..Neyse..
Şimdi gelelim muhtemelen en merak edilen kısma! Japonya’da çalışmak için napcaz?Bunu çok merak eden kardeşim,öncelikle 3 yazıyı da okudun mu?Kabul mü? 🙂 Tamam o zaman. 🙂
Şart 1) Japoncan olacak.Yoksa çok iyi İngilizcen olacak.
Şart 2) Sorumluluk sahibi olacaksın.Pratik zekanı işten sorumluluktan yırtmaya kullanmayacaksın.Numara yapma hemen çakarlar.
Şart 3) Muhtemelen öyle kolay kabul göremeyeceğin için onların 2 katı çabalayacaksın.
Şart 4) Ben sıkıldım gidiyom.Yapmayacaksın.İyi gözlemleyip,yanındaki napıyosa onu yapacaksın.Grup psikolojisi.
Şart 5) Sıkıntıdan patlayacak kadar yapacak işin olmasa da,kendine bir iş bulacaksın.Olmadı dosya mosya düzenleyeceksin.O da olmadı,iş yapıyormuş gibi yapmayı becerebileceksin.
Şart 6) Sadece iş yeri kuralları ve düzenine uyum sağlamakla kalmayıp,Japon kültürü ve sosyal yaşamı içinde de bir miktar asimile olmuş havasında olacaksın.
 Bu şartları sağlayabiliyorsan,artık gerisi senin iş bulma yeteneğine kalmış.Benden bu kadar 🙂 Şaka bir yana,zaten Japonya’da yaşamayan bir insanın Japonya’da bir şirkette iş bulabilmesi için önceki bir işinden herhangi bir bağlantı yada sırf yabancılar ile iş yapan bir şirketin tam aradığı adam olması falan gerekir kanımca.Yine de bilemiyorum..Çok istersen olurmuş..
 Peki şartları sağladık.İşi de bulduk.Ya ölürsek!!!!! Yok emin olun bize bişey olmaz.  :)))))
Ps.Daha çok merak eden için gırgır değil kesin bilgiler arkadaşımda var.  http://www.japondan.com  Burayı okyunca da iş bulma garantisi yok yalnız söyliyim. :))

1 yorum:

  1. Yine eğlenerek okudum :) peki bir sorum olacak, millet yapılarının biraz yabancılara çekimser olduğunu duydum, onlar gibi davranmayıp biraz daha çizgi dışı (kesinlikle laubali veya saygısız değil) davrananlara karşı tavır alıyorlar mı?

    -Batuhan

    YanıtlaSil