27 Temmuz 2016 Çarşamba

Havuz…Deyip Geçmeyin



 Böyle bir haber gördüm geçen gazetede.Ne zamandır da bizim havuzu anlatmak istiyordum iyi oldu.İki aylık bebeklere yüzme öğretiyorlar diyor haber.Haber tabi bu.En ilgi çekici şekilde yazmak zorunda ama böyle yazınca ilgi çekici oluyor demekki.İşte buradan başlıyor anlayış farkı..Bakın daha ne farklar var..
 Japonya’da bu Bursa’da açılan havuz gibi,bebeye neredeyse ana karnından yüzme öğretmeye başlayan bir sürü havuz var 🙂 Tabiki amacı yüzme öğretmek değil 🙂Ve tanıdığım Japonların yarıdan fazlası herhangi bir çocukluk döneminde bu havuzlarla haşır neşir olmuş.Biz de gidiyoruz haftada bir Meyra’yla.
 Biz havuza başlamadan önce tamamen Türk aklımla şöyle düşünüyordum.”Arkadaş ufacık ada ülkesi.Sen git geniş geniş okyanusta yüzme,ufacık havuzlarda yüzme öğrencem diye debelen..Nedir yani bunun mantığı??”Ve bu düşüncelerin arasında neden havuza başladın derseniz,Japonya’da misafir diye birşey de yok çay kahve içelim.Hergün ana kız napsak bugün diye düşünmekten kafayı yiyecektim o sebepten.Bana aktivite olsun diye yani. 🙂
 Neyse gitmeye başladık havuza.İlk izlenimlerimi şöyle sıralayayım;
1) E bu anaların hepsi tayt mayt giymiş bi ben böyle cıbıl kaldım ya :S Yanlış yere mi geldik??
2) Ne günlük mü?Of kim uğraşacak günlükle münlükle.Havlusu mavlusu çamaşırı yetiyo zaten 🙁
3) Vayy benim bebeyi hadi mezun oluyosun diye 3 yaşında oraya dikiltseler, böyle kafayı eğip diplomasıın okunmasını beklermi ki..?
Şimdi tek tek açıklamam gerekirse;
1)Daha önce banyo yazısında bahsetmiştim.Japonya’da çıplaklık öyle büyük tabu değil.Hamamlar falan meşhur mesela anadan üryan.Ya da ne bileyim mini mini hatta mini minnacık etek giyene kimse öküz gibi bakmaz falan..Ama arkadaş bu havuz ne işse,hani neredeyse kot tişört giyip gelecekler.Mayolar öyle kapalı..Zaten içeride arada çok nadir taş çatlasın bir yada iki baba oluyor.Gerisi sırf anne.Ve inanın bu konuyu hala çözebilmiş değilim.Bilen bana da anlatsın..
2)Üç aylık bir günlük verdiler elimize.Her havuza gelişte 1 cümle yazılacak ama nasıl külfet.”Aferim kızıma.bugün çok güzel yüzdü!”,”bugün çok güzel atladı”,”bugün çok güzel daldı”..E sonra? 3 ay ne yazacağız?E yazma,dövüyorlarmı diyeceksiniz.Hayır ama madalya veriyorlar! Eğer hiç devamsızlık yapmazsan,eksiksiz günlüğü doldurursan,bebişin madalya ve minik bir hediye sahibi oluyor.Muhtemelen uyduruk plastiğin üstüne iki çiziktirilmiş birşey.Ama nasıl motivasyon!Meyra’yı bırak ben motive oldum!Ve o motivasyonla üşengeçliğimden  ölsemde!! 🙂 paşa paşa her hafta götürdüm! Sonuç? Çat diye Türkiye yolu göründü.Bizim günlük yarıda kaldı iyimi 🙁 Aklım hala orda 😛Şaka maka anlıyorsunuz değilmi bahsettiğim şeyi.O yaşta çocuğa istikrar aşılıyoruz..Kaytarmak yok.”Amaaan bugün hava da soğuk.Gitmeyiverelim olurmu kuzum” yok.
3)Anneyle beraber havuz 3 yaşına kadar.Sonra bebecikler kendi başlarına öğretmenleriyle devam ediyorlar.Bazı havuzlarda daha erken olduğu da oluyormuş.Neyse 3 yaşını dolduran çocuk,sahneye çıkıyor,biz havuz ahalisinin alkışları arasında ufak bir diploma töreni sergileniyor.O diplomanın okunuşu.Öğrencinin devamlılığı,çalışkanlığı,başarısının övülmesi.Diplomanın takdimi.Sanırsın Tokyo Üniversitesi’nden 1.likle mezun oluyor.Ama yine ne demek istediğimi anlıyorsunuz değil mi?3 yaşındaki çocuğa azmi,istikrarı ve başarısı sonucu öğretilen tatmin duygusunu..Her ne kadar her hafta havuzda bebeden çok pestili çıkan annenin azmi olsa da (cidden asıl madalyayı ben istiyorum 🙁 ),Japonların işlerini sevmelerinin,işlerinden zevk almalarının,sorumluluk duygularının temelleri işte böyle şeyler..Gerçi yeni nesilin pek havuza mavuza takılmadığından şüpheleniyor olsam da,yine de hala bizden çok çok daha sorumluluk sahibi oldukları kesin..
 Bizim havuz macerası malesef ben işe dönene, yani nisana kadar sürecek.Meyra’nın mezuniyetini görmeyi çok çok isterdim 🙂 Ama artık Meyra Sultan, yazın annane dedeyle yazlıkta Türk usulu yüzme öğrenecek napalım 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder