28 Temmuz 2016 Perşembe

Tren 1


Tren 1


 Bu ülkenin her yeri demir ağlarla örülü.Küçük yerlerde otobüse mahkum kalınan yerler var tabi ama özellikle büyük şehirlerde hayatın merkezinde trenler var.Mesela evlere tren istasyonlarına yakınlığı uzaklığına,merkezi tren hattının üzerinde olup olmadığına,ekspres trenin durup durmadığına göre paha biçiliyor.Çünkü insanlar işe giderken arabalarını değil trenleri kullanıyorlar.Patronlar dahil.Her yere trenle gidiyorlar.Nereye kaçı kaç geçe varacakları belli.Tren üç dakika geç kalsa makinist kırk kere özür diliyor.E bunlar dakik olmasın da ben mi olayım. 🙂
 İyice konuya girmeden önce Tokyo tren hatlarını bir göstererim. ↓
 Bunların hepsi iç içe.İyice karışmasın diye ayrı çizmişler.Aslına daha da var da,haritadan sıkılır gerisini okumazsınız diye koymadım. 🙂
 İşte hayatın içinde böylesi yer kaplıyor trenler.O zaman trenlerle  ilgili komik,tuhaf yada ilginç birşey mutlaka vardır.Var vaaar.Anlatayım.
 Ben 10 yıldır Japonya’da yaşıyorum.Genel anlamda hayatın her alanında Japon insanı birbirine saygılı,çekingenliğinden de kaynaklı bir adım geride duran,pek öne çıkmayan insanlardır.Bu trenin kapısında da öyle.Bi milyon insan bile olsa güzel güzel sıraya girerler.Kapı açıldı mı önce içeriden çıkanı beklerler.Sonraaaaa o kapıdan tam içeri girerken dönüşüm geçirip Türk’e dönerler 🙂  Birbirlerini itip yer kapmaya çalışmalarını görseniz Japonlarla ilgili aklınızdaki bütün imaj yerlebir olabilir. 🙂
 Gülüyorum bakmayın komik.Çünkü hem böyle kaplan kesilirken bi taraftan da Japon kanı tabi,kuralsız olmaz.Trende yüksek sesle konuşmak yasak.Tamam bunu anladık.Kısık sesle bile telefonla konuşmak da yasak…ha yanındakiyle sohbet etmişsin,ha sessiz sessiz telefondakiyle..Vallahi çözemiyorum.Yıllar önce ben bi Türk arkadaşımla konuşurken,amcamın biri sinirle tepeme binmişti “TELEFONLA KONUŞMAK YASAAAK” diye.Yeniyim o zamanda.Peki dedim.Arkadaşa da “kızıyorlar kapatıyorum”dedim de…Anacım Türk’üz biz.Öyle hemen kapatıyorum deyince kapanmıyorki.Arkadaşın cevabı şöyle “Aaa tamam canım.O zaman sonra konuşuruz.Sen de şunu şöyle yapmayı unutma.Gerçi böyle yapsan da olur.Yapmasan da olur mu ki.Neyse onu da konuşuruz.Selam söyle.Kafana da bişey takma bakam…………….”Bu arada adam kafamda söyleniyor.Ve ben aslında konuşmuyorum.Sadece dinliyorum. Suratına mı kapatayım yahu!!!!!
 Sonra trende makyaj yapmak yasak.Niye ki..Göz zevkleri mi bozuluyor?… Diyeceksinizde..Bilenler bilir Japonlar kaşlarını genelde jiletliyor.Gündüz de kalemle çiziyorlar.En fazla yarısı oluyor.O suratın nasıl bir değişim geçirdiğine şahit oluyorsunuz bazen..O değil de trende ayak tırnağını kesen bile gördüm…
 Sonra trende yemek yemek yasak..e anlaşılır..Gerçi yasak değil de görgü kuralı aslında ama uyarılabiliyorsun ciddi ciddi.En azından pis bakışlara maruz kalıyorsun.
  Sonra en komiği Belediye otobüsne bineydik diye küfredilen saatler.ecnebiler rush hour diyor. 🙂 İtiş kakış tepiş sığışıyorsunuz trene.Ama sığışamıyorsunuz,bir iki kişi taşıyor.O zaman platformda görevli olan abi gelip taşanları içeri ittirirmek suretiyle istifliyor!Hani dolaptan taşan giysileri içeri geri tıkmak gibi. :))) Şu an bebeli bi insan olduğumdan o anı fotoğraflayacak saatlerde trende olamıyorum ama size bir güzellik yapıp link vereceğim.Başka birisinin blogu ama böyle işte → http://ekixkoi.atgj.net/Entry/185/
Bu manzarayla sizi baş başa bırakıyor ve iyi geceler diliyorum.Trenle ilgili söyleyeceklerim bitmedi.Bir yaziya sığmıyor.Arkası yarın.Gelecek bölümde....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder